Sider

mandag den 13. juni 2011

cupcakes med paranødder og kakao


Her er så et billede af de cupcakes jeg bagte igår (super lækre!). Har lige været til Femina Kvindeløb, som gik rigtig godt (slog min rekord og løb de 5 km på 29min.) og så vandt jeg et 6 måneders abonnement på ELLE :D Har man bare lov, at være heldig?
Nu tænker jeg så.... Når jeg har været ude at løbe og er fit for fight, så kan man vel godt klemme en lille kage ned?! Ja, man kan så :)

Her er opskriften til 12 cupcakes (jeg fik 17 ud af denne):

- 3 3/4 dl hvedemel
- 1 dl kakaopulver
- 1 tsk. vaniliesukker
- 1 1/2 tsk. bagepulver
- 125 g blødt smør
- 2 1/2 dl sukker
- 2 æg
- 1 dl mælk
- 1/2 dl cremefraiche
- 2 dl grofthakkede paranødder

Glasur:
- 1 tsk. vaniliesukker
- 2 spsk. kakaopulver
- 5 dl flormelis
- 4 spsk blødt smør
- 2-3 spsk kold kaffe

Pynt:
- 50 g mørk chokolade
- 1 dl hele paranødder

Tænd ovnen på 175 grader. Bland hvedemel, kakao, vaniliesukker og bagepulver i en skål og stil det til side. Kom smør og sukker i en anden skål og pisk det lyst. Tilsæt derefter et æg ad gangen. Rør melblandingen i skiftevis med mælk og cremefraiche. Rør paranødderne i. Fordel dejen i formene og bag dem i 20-25 min. Imens kagerne køler af, laver du glasuren.
Sigt vaniliesukker, kakaopulver og flormelis i en skål. Rør smøret i. Tilsæt kaffen lidt ad gangen, indtil du får den ønskede konsistens
Når kagerne og kølet af pyntes med glasuren og de hakkede nødder og tilsidst pyntes med det smeltede mørke chokolade, som bare er prikken over i'et. Woula !!

Bon appetit :)

2 kommentarer:

  1. hummm ! i'm hungry lol
    kisses

    http://thecityofclothes.blogspot.com/

    SvarSlet

I appreciate every lovely comment, thank you!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...