Sider

onsdag den 19. januar 2011

kalkun med stegte grøntsager og ris


Så fik jeg lavet min ugentlige aftensmad. Kokkererede en ovnstegt kalkun med grøntsager på panden, vendt med chilisauce og dertil lidt ris.

Opskrift:

kalkun
brocculi
peberfrugt
løg
champignon
chilisauce
ris
all-round krydderi
hvidløg

Krydder kalkunen med all-round krydderi (ja, det er stadig mit yndlingskrydderi - der er alt i en) og hvidløg. Put den ind i ovnen på 190 grader (jeg har varmluftsovn, så tag lige højde for det) og lad kødet blive 75 grader.

Imens skal grøntsagerne snittes og vendes på panden. Kom chilisauce over grøntsagerne og vend det med dem i 2-3 min.

Risene laves bare som ris nu laves :)

Bon apetit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I appreciate every lovely comment, thank you!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...