Sider

fredag den 4. februar 2011

pizzasnegle

MUMS, MUMS, MUMS

Da jeg var alene hjemme i søndags, gav jeg mig til at bage pizzasnegle (bare rolig, gjorde det før håndbolden). De blev virkelig gode! Tror jeg vil til at bage noget oftere, for det er både hyggeligt og lækkert. 

Opskrift:

Dejen
- 25 gram gær
- 2 dl lunkent vand
- 2 spsk. olie
- 0,5 tsk salt
- 5 dl pizzamel

Fyldet 
- 1,5 dl tomatpuré
- 100 gram løg
- 150 gram skinkestrimler
- 2,5 dl revet ost (jeg brugte mozerella)
- 2 tsk. oregano

- 1 æg til pensling

Rør gæren ud i den lunkne vand til det er opløst. Rør derefter olie, salt og mel i. Ælt dejen = ulækre fingre, men jeg overlevede :) Rul dejen ud til ca. 30*40 cm. Hak løgene fint og bland dem sammen med tomatpuré. Smør det ud på dejen. Drys skinke, ost og oregano på og rul dejen sammen til en roulade. Skær rouladen i 16 stykker (eller hvad der lige bliver til). Læg pizzasneglene ud på bagepapir på en bageplade og husk at pensle med æg. Derefter dryssede jeg noget oregano og hvidløg på toppen.

Lad sneglene hæve i 20 min. før de bages i ovnen i 15 min. ved 200 grader. 

Velbekomme :) 

1 kommentar:

  1. Skal de ikke hæve på noget tidspunkt - både før og efter rulning?

    SvarSlet

I appreciate every lovely comment, thank you!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...