Sider

torsdag den 21. april 2011

Bagte kakaomarcipankugler

Jeg er alene hjemme helt til imorgen, og for ikke at gå rundt hele dagen og være en sørgelig skikkelse har jeg indtil videre snakket en time (!) i telefon med min veninde, bagt kakaomarcipankugler, gjort huset rent og lavet dette indlæg. Bagefter vil jeg ud og løbe i det dejlige vejr og så får jeg besøg af en dejlig veninde i eftermiddag. Det skal nok blive en god dag :)

Her får i opskriften til de små lækkerier (hvis man altså kan lide marcipan, ellers er det en rigtig dum idé at lave dem, haha)

16 stk.:

- 200 g kakaomarcipan
- 100 g sukker
- 1 tsk. honning
- 1 æggehvide
- 16 mandler (til at putte på toppen)

Ælt marcipan, sukker og honning sammen til det er en sammenhængene masse. Ælt æggehviden i til massen bliver fast igen. Form 16 kugler og put en mandel på toppen af hver. Bag marcipankuglerne ved 180 grader i 15-17 min. Vupti, så er der lækkerier :)

God fornøjelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

I appreciate every lovely comment, thank you!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...